Klachtenregeling – Huisartsenpraktijk Bottendaal – Nijmegen

Huisartsenpraktijk Bottendaal

Gezondheidscentrum Bottendaal ligt midden in de wijk Bottendaal nabij het centrum van Nijmegen. Patiëntvriendelijkheid is voor ons een groot goed!

Afspraken met patiënten duren 15 minuten en wij proberen laagdrempelig bereikbaar te zijn. Wij horen het graag als er op- of aanmerkingen zijn over onze praktijk.

Wij werken volgens de laatste medisch inhoudelijke richtlijnen, dit is ook de reden dat de doktersassistente zal vragen naar de reden voor het consult.

Er werken 3 huisartsen, 1 huisarts in opleiding, 4 doktersassistentes, 1 praktijkondersteuner somatiek en 2 praktijkondersteuners GGZ.

De huisartsenpraktijk is telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.30 uur tot 10.30 uur, tussen 11.00 uur en 12 uur en van 14.00 uur tot 16.30 uur.

Wij verzoeken u bij voorkeur 's ochtends te bellen voor het maken van afspraken of het opvragen van uitslagen.

Het gezondheidscentrum is rolstoelvriendelijk!

Spoedgevallen

Voor spoedsituaties en overleg met andere disciplines zijn wij van 8.00 uur tot 17.00 uur bereikbaar.

Klachtenregeling

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts

Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen.

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.

Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.